Vi har blivit klokare...

För er som trodde att de två slagskämparna nere i Turin hade dött vill jag bara meddela att icke!!! Still going strong, knappt:-) Vi har idag 9 dagar kvar tills vår flight hem bär av och vi har en hel del i bagaget. Vi har blivit klokare och vi kan numera skriva lite på italienska, förstå enklare texter, men att prata (parlare) nja.. det går trögare. Vi är X antal tusen-lappar fattigare, vi har förbrukat 54 toapappersrullar, köpt 19 par skor, 10 par jeans, ca 200 ägg har vi också fått i oss... Vi har med andra ord hunnit med en del.
Det har varit väldigt svårt att uppdatera er om våra bravader, vår uppkoppling vill inte funka med blogg.se så idag fick jag det att funka hyfsat. Vi hoppas på att kunna ge er god bitarna sedan hösten de närmaste dagarna så att ni såhär i efterhand får en känsla av hur det har varit för oss.
I helgen som var så åkte LInda och jag till Milano, en dags-trip behövdes då vi mest bara pluggat den senaste tiden (studera=studiare på italienska). Vi besökte den väldigt pampiga gallerian Vittorio Emanuele, katedralen som är världens 3:e största och passerade operan La Scala. Sedan strosade vi genom staden till slottet, vartefter vi fann en stor park. Det regnade ganska friskt men det stoppade inte fröknarna från att ha lite fotosession, såhär såg det ut. Enjoy!
Hösten har kommit till oss i Turin, såhär ser det ut på vår gata.
Jag i Milanos tunnelbana och Linda i Vittorio Emanuele, vi är välmående
Gallerien och Katedralen, vi gick upp för 900 trappsteg för att sedan stå på                                                          katedralen stört coola tak, rekommenderas!!!

Att gå uppför 900 steg, såhär glad är man och en bild från                                                                                  katedralens insida.
Bland de mäktiga statyerna på taket.
Paus med den dyraste kaffekoppen hittills i Italia, 6euro för tre klunkar;-) High-life in Milano
Linda tar ut tillgångar, jag visar mina;-)
Utanför slottet och Linda fann en likasinnad på slottsgården..
Från slottet..

Jag ser tiden rinna iväg och vi måste plugga italienska, tenta imorn... Så det kommer förhoppningsvis ett inlägg om fotosession in Milano ikväll, håll ögonen och öronen öppna;-)
Ciao!
//Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar till avresa
RSS 2.0