Nu så

Då har alla papper som ska skickas in blivit inskickade..det är ett enda virrvarv av papper ska ni veta! Jag har till och med lyckats lura Johanna att skicka in samma papper två gånger till stackars Monica :-)

Sen det är med CSN, hur tänkte dom egentligen när de uppfann sitt utomordentliga system..först så måste man skicka in en blankett om ansökan av studiemedel vid utomlandsstudier och den behöver man ibland gå en kurs innan man vet hur man ska fylla i. För gör man det inte rätt så skickar dom tillbaka den och man får göra om samma procedur igen och det vill man definitivt inte göra. Sen nu när man ska utomlands så måste man även ha ett intyg från skolan som måste laddas ner från CSN´s hemsida, fyllas i, skickas till skolan ( och nu i semestertider är det inte alltid så lätt att få tag på någon ansvarig, jag blev slussad runt i mail världen innan jag fick tag på en ansvarig) för att sedan skrivas på av ansvig på skolan som sedan ska skicka den till CSN. Är det bara jag, eller kommer det att ta en evighet innan man får pengar?? 

Skrivet av en Linda som även är lite less på det Svenska systemet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar till avresa
RSS 2.0