Hemfärd från Lyon till Turin

På söndagen fick vi ett skönt wakeup-call av självaste hotellreceptionisten som snällt berättade att utcheckning skall ske kl elva och inte tolv som vi trodde..och då var klockan tjugo i elva. Så det var bara att kliva upp efter att ha sovit sköna 4-5 timmar och börja packa ihop resväskan och sätta sig i första bästa taxi till tågstationen för att loklisera tåget hem. Vi hittade ett som gick vid halv ett och tyckte att det blir ju helt ok för då hinner vi äta också..tog en klassisk macka på subway för att sedan bege oss till spåret. Väl inne i tåget så visade det sig att det var maskinfel på loket och att vi skulle bli försenade i 50 min...väldigt skönt att det var just vårat tåg, speciellt när vi skulle byta tåg...vi insåg ganska snabbt att det kommer vi ju inte hinna göra...så återigen blev vi fast på en tågstation, denna gång i två timmar. Det enda positiva med denna upplevelse var väl att vi fick åka i första klass :-)

Hemma i Turin var vi klockan åtta på kvällen och då hade hela tågresan tagit oss ungefär 7 timmar, behöver jag säga att vi var ganska trötta då vi öppnade lägenhetsdörren vid halv nio på kvällen...men det kändes verkligen som hemma och det var en underbar upplevelse!

Vi kom även överens vid det tillfället att det kommer nog dröja ett tag innan vi ger oss ut på äventyr igen...nu ser vi bara framemot att nära och kära ska komma och hälsa på oss! Vi saknar er!

Många kramar Linda



Kommentarer
Postat av: Anonym

nu har jag vunnit 2 bloggtävlingar i helgen.. gå in och skriv vad du tycker om min blogg så jag kan förbättra den. väljer du att bevaka min blogg på bloglovin så har du också chans att vinna en mobil.. ta chansen idag och gör dig lycklig.



/beloni

2009-09-14 @ 21:58:43
URL: http://beloni.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar till avresa
RSS 2.0