Adapters och Hyreskontrakt

Efter vår fylla så vaknar vi upp vid lunch och inser att nu måste vi styra upp adapters så vi får igång våra datorer. Strömförringen är inte just nu tillgänglig till våra el-prylar.. jag googlar på mina sista batterier att där finns en el-butik, sagt och gjort vi hoppar in i en taxi och åker dit. FEL FEL FEL!! Fanns inget där och vi vänder om taxin och kör till den gatan där skolan och lgh-förmedlingen ligger...taxiresan slutade på 20 euro, inga pengar alls!!=) Där får vi hjälp av en äldre herre som hjälper oss till el-affär och problemet är löst:-) Han fick dagens ros! Härliga Karl!

Därefter börjar vandingen till den kvinna som vi hyr vår lägenhet av.. smärtfritt gick det.. för första gången. Lite bilder från vägen dit... Andra sidan floden Po....

Kvinnan vi möter är typ två äpplen hög, skelar så mycket att jag blev orolig att hon ska gå in dörrar och dylikt men det gick bra... Hur som så tar hela denna procedur två timmar då hon ska kopiera pass, och skriva in våra uppgifter i kontraktet och så blev det fel... det kan ni se nedan.. för Timrå ligger i Finland eller?? 
 och jag bor på postragen eller postvägen kanske??=)



Skrev dock på trots bakfylla och stavfel, vi behöver ju tak över huvudet.


Så.. nu är det påskrivet och vi ha faktiskt städning var tionde dag;-)

Puss från Johanna
Linda hälsar!! (hon sitter på skype med Björnta)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar till avresa
RSS 2.0