Bordell, burgare och baröver

Jag och Johanna satte oss på ett tåg med destination Lyon part dieu kl halv tio på lördagsmorgonen, dock inte så utvilade som vi borde ha varit men det funkade ändå iallafall för mig, jag var nöjd över att jag skulle få se hockey. Väl framme i Lyon, vid två tiden så tog det väl ungefär en halv timma innan vi kunde lokalisera en taxi. När vi äntligen hittat en taxi som kunde ta oss till vårat hotell vid namn hotel du Helder så blev vi återigen lurade, taxametern stod på 7.50 euro men ändå så blev slutsumman av resan 10 euro, men det var bara att betala och se glad ut för att argumentera med en fransk taxi chaufför som knappt kan någon engelska är något som helst inte ger sig in i. Väl framkommen till hotellet så fick vi en smärre chock över hur olikt det var från bilderna på internet...min första reaktion var att det såg ut som en fransk bordell, sjukt risigt och sen hade jag ju råkat boka en dubbelsäng, eller dubbelsäng och dubbelsäng..den var ungefär 140 cm bred.

Där ser ni hur den såg ut och sen tog vi en lite annorlunda linda & Johanna bild

Det enda som var lite fräscht var toaletten och duschen

Efter att vi hade installerat oss på hotellet så var det matdags och vi begav oss ut på sightseeing för att hitta något matställe, vilket visade sig inte var det lättaste klockan fyra på eftermiddagen eftersom att allt hade stängt..detta med siesta är något som driver oss till vansinne...

Nere vid floden Rhene

Vi såg en båt som hade en väldigt konstig design

Hittade även Anna Lindh

Efter strandprommenaden hittade vi ett matsälle som alltid går att lita på....MacDonalds...så vi åt där och sen var det bara att bege sig hemmåt för att duscha och göra sig iordning för hockeyn som började klockan sju. När klockan var slagen så beställde vi en taxi som skulle ta oss till arenan. Denna taxiresa kommer vi nog alltid att minnas då taxichauffören började bråka med en cyklist och nästa körde på denna...jag och Johanna kände att det nog var dags att ta på sig säkerhetsbältena :-)

Väl framme så gick vi förbi kön då Daniel hade fixat så att vi stod på listan. Denna hockeymatch var också en upplevelse i sig själv eftersom att det var ganska olikt en svensk, men det var trevligt.

Partytält?

Inte en vanlig syn på en hockeymatch..en kille i baröver

Daniel i en äkta målvaktspose

Vi hittade Finlands nästa landslagsspelare

När matchen var slut så mötte vi upp lite svettiga hockeykillar och bestämde oss för att haka på dom ut och göra Lyon...behöver jag säga att det blev en bra kväll...??

//Linda












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Dagar till avresa
RSS 2.0